Mengintip piala dunia di dalam penjara


Quote:
World Cup 2010 Behind Bars is a soccer competition, held in Bangkok's Klong Prem Central Prison, between 18 seven-player teams, made-up of inmates.

On June 10, the opening match, between Mexico and South Africa, was played on a muddy soccer pitch, inside the Thai prison, under the watchful eyes of dozen guards. It ended in a 1-1 draw, but the prisoners on the sidelines enjoyed every minute of the rare spectacle. They cheered and banged cow bells for the entire match, showing their support for the teams.

The World Cup Behind Bars was also held in 2002 and 2006 and this year it features 18 seven-player teams, from 45 different countries, picked from the prison's 1,000 inmates population. They can each represent whatever nation they want, even if it's not their own, and free spots are taken by Thai prisoners.

The winners of the World Cup Behind Bars 2010 will receive a replica of the FIFA World Cup trophy.
Quote:
World Cup 2010 Behind Bars merupakan kompetisi sepak bola, diselenggarakan di Bangkok Klong Prem Prison Tengah, antara 18 tim 7 pemain/tim, yang diselenggarakan dari narapidana.

Pada tanggal 10 Juni, pertandingan pembukaan, antara Meksiko dan Afrika Selatan, dimainkan di lapangan sepak bola berlumpur, di dalam penjara Thailand, di bawah pengawasan mata penjaga penjara. Hal ini berakhir dengan hasil imbang 1-1, tapi para tahanan di sela-sela menikmati setiap menit dari tontonan langka. Mereka bersorak dan memukul lonceng sapi untuk seluruh pertandingan, menunjukkan dukungan mereka bagi tim.

Piala Dunia Penjara juga diadakan pada tahun 2002 dan 2006 dan tahun ini memiliki 18 tim, tujuh pemain, dari 45 negara yang berbeda, dipetik dari populasi 1.000 narapidana di penjara. Mereka dapat masing-masing mewakili bangsa apa pun yang mereka inginkan, bahkan bukan negara mereka sendiri, dan bebas memilih yang diambil oleh para tahanan Thailand.

Pemenang Piala Dunia 2010 Penjara akan menerima replika trofi Piala Dunia.
Spoiler for pic:

Spoiler for pic:

Spoiler for pic:

Spoiler for pic:

Spoiler for pic:

Spoiler for pic:

Spoiler for pic:


sumber :http://www.kaskus.us/showthread.php?t=4383776

Arsip Blog

 

Copyright © 2010 • i Star News • Design by Dzignine